Kreative tiltag indenfor beboerhåndtering- og digital kommunikation forstærkede forholdet til beboerne

Den store renovering af Øresundskollegiet er en økonomisk fremtidssikring af det gamle kollegie, som er Nordens største og huser mere end 1500 beboere fordelt på 1025 lejligheder. De 12 betonblokke fra 1974 har alle år skabt rum og socialt liv for studerende fra både indland og udland.

Projektet har en varighed af ca. 2 år og er opdelt i tre entrepriser, hvor FLD har entreprisen på de indvendige arbejder med udskiftning af vandinstallationer, stigstrenge og toiletter heriblandt 17 km rør.

Under den forudgående planlægning af renoveringen har der været særlig stor fokus på tid og logistik, som er nødvendigt på en sag af denne størrelse. Det er dels et beboet område, vi arbejder i; der er flere grænseflader at tage hensyn til, og de tre entrepriser er afhængige af hinanden. Et tæt samarbejde mellem de udførende er selvsagt afgørende for en god proces, hvorfor aktiviteter som opstartsworkshop forud for hver etape har været højt prioriteret fra start.

Højt beboerhensyn

Med de tre entrepriser påvirkes beboernes hverdage i alt over tre omgange, og det kræver både tålmodighed og en solid plan for beboerhåndteringen at opnå det bedste forløb for både beboere og håndværkere. En beboerkoordinator er til stede på byggepladsen dagligt, og al kommunikation til beboerne udformes på både dansk og engelsk for at tilgodese den brede sammensætning af beboere på kollegiet. Der har ligeledes været stor fokus på minimering af nedetid, så generne for beboerne herved begrænses mest muligt, hvilket også er afgørende for en god proces

En ny (digital) sammensætning af beboere

Til Øresundskollegiet havde vi sammensat en bred vifte af tiltag indenfor beboerhåndtering. Både og den internationale sammensætning af beboere gjorde, at vi var nødt til at tilbyde flere former for aktiviteter og kommunikationsformer.

Øresundskollegiet består hovedsageligt af unge mennesker, som repræsenterer den digitale generation. Her har FLD været nødt til at tænke alternativt med nye digitale kommunikationsformer som alternativ til den traditionelle beboertelefon:
“Vi er nødt til at være, hvor beboerne er, og det er online. Når de studerende vil i kontakt med os, kan de skrive til os via en online chat, ligesom vi også har oprettet et bygge-site, hvor fx varslinger og tidsplaner altid kan tilgås.”,
fortæller ejer af FLD, Lasse Houengaard.

 

 

Øresundskollegiet | Reference | FLD

Læs også

Store Kongensgade

Med nye varmeanlæg og brugsvandsinstallationer blev de smukke, arkitektoniske ejendomme på Store Kongensgade fremtidssikret med respekt for fortiden… Læs casen her… 

Læs mere

A/B Linoleumshuset

Fredningen af Linenoleumshuset stillede særlige krav om udførelsesmetoder og materialevalg, ved udskiftningen faldstammer og vandrør i ejendommen i 2021.. Læs casen her… 

Læs mere

Kontakt os

Vi kan tage ansvar for din næste renovering af fx vandinstallationer.
Kontakt sektionschef for entreprise, Christian Nyborg:

Christian Nyborg
Direktør, Projekt

Kontakt:
30 16 08 76
Christian@fld.dk

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk