Et vandrør, der står og siver over længere tid, kan gøre voldsom skade på en ejendom. Når først skaden er sket, kan der gå mange måneder, før ejendommen igen kan tages i brug. Mange ældre huse og bygninger er i højrisikozonen for vandskade. Et nyt produkt på markedet kan blive løsningen.

Hvert år rammes tusindvis af danske familier af vandskade. Alene i 2018 blev der ifølge Forsikring & Pension anmeldt knap 94.000 vandskader. En stor del af dem skyldtes lækage på rør- og stikledninger. Gamle vandrør, som bliver slidt og til sidst springer læk. Vandrør er oftest skjult i gulve og vægge, hvor selv en lille lækage i et vandrør kan stå og sive længe og gøre stor ødelæggelse. Længe før skaden bliver opdaget.

 

Én vandskade kommer sjældent alene

Er der først opstået én vandskade pga. tærede rør, viser alle statistikker, at det ikke bliver sidste gang. Erfaringsmæssigt er det kun et spørgsmål om tid, før den næste skade sker. Det er vores erfaring, at sagsforløbet har stor betydning for kunden. Skadesudbedringen skal forløbe så hurtigt og ukompliceret som muligt. Særligt hvis det drejer sig om gentagne tilfælde. For det har stor indvirkning på beboerens hverdag. Både under skadeudbedringen og såvel som under hele sagsforløbet.

FLD’s forsikringsafdeling har netop hjulpet Lene Jensen i Køge, som har haft intet mindre end tre omfattende vandskader på sit parcelhus. Alle gange har der været tale om brud på de gamle vandrør. Den seneste vandskade i Lenes hus har involveret både bryggers, gang og soveværelse, hvor gulvene er blevet brækket op og dele af væggene er fjernet. Alt imens al løsøre er flyttet til andre rum i huset.

Nyt produkt på markedet skal forhindre vandskade

Der gik længe, før Lene opdagede den seneste vandskade. Det var nærmest ved en tilfældighed, at hun spottede en skjold på væggen i det ene værelse. Det viste sig hurtigt, at et meget lille hul i et vandrør havde stået og lækket vand i en længere periode og dermed gjort skade på adskillige rum. Men de tre vandskader på Lenes hus kunne have været undgået med en GROHE Sense Guard – en vandalarm, som monteres direkte på vandmåleren. Vandalarmen monitorerer vandforbruget og giver besked på mobilen, hvis forbruget pludselig indikerer et muligt læk. Fra en app på mobilen kan der slukkes for vandet, hvis der opstår uregelmæssigheder i forbruget og beboeren ikke er i nærheden af sit hus.

 

Mange muligheder med GROHE Sense Guard

Andreas Kreutzfeldt er Byggeleder i forsikringsafdelingen hos FLD. Han hjælper hver dag kunder som Lene i Køge, som bliver henvist til FLD via kundens forsikringsselskab. Andreas ved om nogen, hvor store omkostninger, der er forbundet med at have en vandskade på sit hus. Han er derfor meget begejstret for mulighederne med GROHE Sense Guard:

”Vandalarmen lukker simpelthen for vandet med det samme, hvis der sker uregelmæssigheder i vandforbruget. Så har du allerede haft en vandskade eller bor i et ældre hus, er det en rigtig god ide at få installeret en GROHE Sense Guard”, fastslår Andreas Kreutzfeldt og fortsætter: ”Man kan ikke undgå, at rørene går i stykker, medmindre man udskifter alle vandrørene i huset. Derfor har man brug for en vandalarm, hvis man vil undgå, at et lækket rør udvikler sig til en decideret skade”, konstaterer han.

Med vandalarmen følger også tre sensorer, som kan placeres strategisk på smarte steder i huset. F.eks. i et vaskeskab eller i skabet ved opvaskemaskinen i køkkenet. Sensorerne reagerer med det samme, hvis fugtigheden i skabet pludselig stiger. Herefter får man besked via appen på mobilen, så det kan undersøges, om der er sket brud på en vandslange eller noget andet.

I samarbejde med FLD og efter rådgivning af Andreas Kreutzfeldt har Lene nu valgt at få installeret en GROHE Sense Guard for at være på den helt sikre side.

 

Få en kompetent samarbejdspartner til udbedring af forsikringsskader

Vi har mere end 15 års erfaring med udbedring af forsikringsskader. Kontakt vores forsikringsafdeling, hvis du søger en kompetent samarbejdspartner til udbedring af forsikringsskader, fx som følge af vandskade. Vi har udbedret mere end 20.000 skader og er nogle af de bedste til opgaven. Kunderne er i trygge hænder hos vores forsikringsafdeling.

 

Er du privatkunde?

Er du privatkunde, skal montering af en vandalarm enten foregå igennem dit forsikringsselskab, som vi sandsynligvis samarbejder med – eller via vores privatforbruger sektion – VVSPlus.dk.

 

Læs mere om FLD og vores kultur, som er med til at sætte dagsorden for, hvordan vi arbejder og omgås vores kunder.

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk